Kategorie
Značky
Regiony
 
 

VW Group chce v Číně prodávat 90 modelů

Čínský trh je pro výrobce automobilů klíčový. Důkazem toho je i chystaný zdejší růst největší evropské automobilky VW Group.

Německý koncern VW Group chystá další růst na klíčovém čínském trhu. Do roku 2015 tu chce prodávat 90 různých modelů. To je proti dnešku nárůst o významných 29 procent.

VW Group na čínský trh vstoupil před třiceti lety, aktuálně v nejlidnatější zemi světa nabízí 70 modelů. Podle plánů vedení tu koncern chce letos prodat tři miliony vozů.

První ukázky chystaného rozšíření portfolia jsou k vidění už na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji.

Volkswagen zde představil model Gran Lavida (kombinace hatchbacku a kombi o velikosti Jetty), Audi zase A3 sedan. V plánu jsou také modely s elektrickým pohonem, VW Group navíc chystá i novou levnou značku.

Psali jsme: Šéf Volkswagenu – Levná značka dorazí v roce 2015
Rozšíření nabídky je součástí plánovaných investic VW Group v Číně, tyto investice přesáhnou 9,8 miliardy eur (cca 254 miliard korun). Podle šéfa koncernu Martina Winterkorna se jedná o vůbec největší investici v historii čínského automobilového průmyslu.

VW Group chce v rámci investovaných prostředků zvýšit počet svých závodů v této zemi. V současnosti zde buduje sedm továren, díky čemuž zde v budoucnu bude mít 19 továren. Pět ze sedmi budovaných závodů má začít fungovat ještě letos.

Díky navýšení počtu továren vzroste zdejší výrobní kapacita z 2,5 milionu aut ročně na čtyři miliony aut ročně. Vedle toho do roku 2018 vyroste počet zde zaměstnaných pracovníků, ze součastných 75.000 zaměstnanců na 100.000 zaměstnanců.

Aktuálně je pro VW Group Čína největším trhem na světě, německý koncern díky zdejšímu růstu prodejů může kompenzovat pokles v Evropě. Ani VW Group se totiž nevyhnul problémům na evropských trzích, za první čtvrtletí letošního roku tu jeho prodeje klesly o 7,6 %. 

23.duben 2013