Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Výrobce navigací TomTom prudce zvýšil zisk

Největší evropský výrobce navigací TomTom zvýšil ve druhém čtvrtletí provozní zisk na 92 milionů eur z devíti milionů v prvním čtvrtletí díky oživení prodeje. V meziročním srovnání nicméně provozní zisk nepatrně klesl.
 
Tržby společnosti meziročně stouply o 19 procent na 453 milionů eur. "Spotřebitelská poptávka po našich produktech a službách prokázala svou houževnatost v době obtížných makroekonomických podmínek," řekl generální ředitel podniku Harold Goddijn.
 
Společnost TomTom ve druhém čtvrtletí zvýšila prodej navigací meziročně o 70 procent na 3,1 milionu kusů. V Severní Americe prodej vyskočil o 140 procent, napsala agentura AP.

 

Podle analytiků jsou údaje za druhé čtvrtletí klíčové pro obnovení důvěry investorů poté, co firma v dubnu šokovala akcionáře slabými výsledky za první čtvrtletí a zhoršením výhledu pro celý letošní rok. "Na první pohled vypadají čísla velmi dobře," řekl jeden z analytiků. Akcie firmy TomTom na začátku dnešního obchodování posílily až o 18 procent.

 

Společnost TomTom minulý měsíc dokončila převzetí výrobce digitálních map Tele Atlas za 2,9 miliardy eur. Podle některých analytiků je cena, kterou TomTom za Tele Atlas zaplatila, příliš vysoká. Ze strategického pohledu má však akvizice i za tuto cenu smysl, protože spojí mapy a přístroje, které je zobrazují.

 

V České republice rostl prodej automobilových navigací v minulých dvou letech zhruba o 100 procent ročně a pohybuje se v desítkách tisíc kusů. Velká konkurence přiměla výrobce k výraznému snížení ceny. Zatímco před dvěma roky se běžně pohybovala kolem 15.000 korun, nyní je možné automobilovou navigaci pořídit i za méně než polovinu.
 

2.srpen 2008