Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Za kolik prodat firmu z oblasti automotive

Společnost TPA Horwath provedla analýzu, za jaké ceny se ve vybraných jedenácti sektorech v zemích Evropy prodávají firmy, a jedním ze sledovaných sektorů byl automobilový průmysl.

Analýza zahrnuje období 2007–2011. V automobilovém průmyslu bylo hodnoceno 29 transakcí. Zároveň analýza obsahuje informace o obvyklých maržích a zadluženosti ve zkoumaných sektorech. Ceny, za jaké se v uvedené době prodávaly firmy, jsou určeny pomocí transakčního násobku zisku společnosti.

V oblasti automobilového průmyslu se jedná o společnosti zabývající se výrobou komponent pro automobilový průmysl a výrobou motorových vozidel. Automobilový průmysl se významně podílí na celkových hospodářských výsledcích v ČR.

Zvyšuje se jeho zastoupení z hlediska tvorby HDP a zaměstnanosti. V posledních měsících letošního roku převažovaly negativní zprávy z automobilového sektoru, kde jsou varující aktuálně klesající počty registrací nových vozů, a u některých značek se jedná o dramatické poklesy.

Přestože nejsou dosud k dispozici kompletní údaje, lze předpokládat, že za rok 2012 budou dosaženy spíše mírně nadprůměrné násobky EBITDA v tomto sektoru. Důvodem je to, že v prvním pololetí roku 2012 se firmám z tohoto sektoru až překvapivě dařilo a výhled byl ve srovnání s globální ekonomickou situací v Evropě veskrze optimistický.

U luxusních značek a aut z vyšších tříd pomohla dobrým výsledkům trvající poprávka na asijských trzích (zejména v Číně), v závěru druhého pololetí měla pro některé výrobce pozitivní dopad zvýšená poptávka v USA. S koncem roku 2012 ovšem přicházely a dále přicházejí negativní zprávy a tak lze pro rok 2013 očekávat zhoršení situace.

28.prosinec 2012