Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Zájem o auta na Slovensku v únoru stoupl

Prodej nových osobních a malých nákladních automobilů na Slovensku se v únoru meziročně zvýšil o 14,9 procenta na 7375 vozů. Oznámilo to Sdružení automobilového průmyslu. V prvních dvou měsících roku prodej vyskočil dokonce o více než čtvrtinu na 14.237 vozů. Největší zájem byl i nadále o automobily značky Škoda, jejichž prodej v období od ledna do února činil 3070 vozů.

Podíl škodovek na slovenském trhu nicméně meziročně klesl o zhruba 4,5 procentního bodu na 21,56 procenta. Na druhé místo se vrátila francouzská značka Peugeot s tržním podílem 6,8 procenta, která těsně odsunula na třetí příčku japonskou Suzuki (6,79 procenta).
    V období od ledna do února bylo na Slovensku zaregistrováno 184 nových nákladních automobilů s hmotností od 3,5 tuny do 12 tun, což je o zhruba půl procenta méně než před rokem. Největší podíl na trhu s těmito vozy (35,3 procenta) si udržela firma Iveco.
    Prodej těžkých nákladních automobilů s hmotností nad 12 tun stoupl o více než dvě pětiny na 703 vozů. První místo v této kategorii obsadila s téměř dvacetiprocentním podílem švédská značka Volvo, za kterou následovala Scania. Až na třetí příčku se propadla předchozí jednička, německá značka Mercedes-Benz. Registrace nových autobusů stouply o více než tři čtvrtiny na 92 vozů.
    
    Počet policejně zaregistrovaných nových osobních a malých nákladních automobilů na Slovensku v jednotlivých měsících v letech 2005 až 2008: 

    

 

 

Měsíc/Rok 2008 2007 2006 2005
Leden 6862 4773 4859 4531
Únor 7375 6421 4956 3957
Březen 6524 6667 5640
Duben 6722 6763 6329
Květen 7600 7798 6636
Červen 7644 7843 6943
Červenec 7362 5882 6481
Srpen 6532 5750 5725
Září 5725 5810 5396
Říjen 8189 7053 6365
Listopad 7638 6699 5840
Prosinec 8125 8488 7453
    Zdroj: Sdružení automobilového průmyslu
    pmh fcz
22.březen 2008