Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Zájem o auta ve Francii za leden klesl o 5,5 procenta

Prodej nových osobních aut ve Francii za leden meziročně klesl o 5,5 procenta. Projevil se tak dopad výrazného nárůstu z prosince před lednovým zavedením přísnějších pravidel pro emise oxidu uhličitého.

Celkem se za leden prodalo 162.153 osobních aut a loni v lednu 171.651, uvedla dnes asociace francouzského automobilového průmyslu CCFA.
    V prosinci vyskočily registrace nových vozů o 21,1 procenta, protože francouzský daňový systém od ledna penalizuje vozy s vyššími emisemi CO2 a odměňuje bonusy kupce ekologicky čistších vozů a elektromobilů.
    Výrazný nárůst o 6,7 procenta vykázaly lednové registrace nových vozů z produkce skupiny PSA Peugeot Citroën. Peugeot si proti loňskému lednu polepšil o 5,1 procenta a Citroën o 8,6 procenta. Jejich rivala Renault a zahraniční automobilky ale postihl v lednu pokles.
    Registrovaných nových vozů ze skupiny Renault bylo méně o 3,1 procenta a samotná značka Renault vykázala pokles o 10,4 procenta. Automobilka vysvětluje zhoršení tím, že méně vozů odebraly autopůjčovny a spotřebitelé čekali na nové modely, které šly do prodeje koncem měsíce.
    V prosincovém nárůstu vynikly zejména vozy koncernů BMW, Daimler a Hyundai. Za leden pak bavorské automobilce spadly registrace na francouzském trhu o osm procent, koncernu Daimler o 28 procent a skupině Hyundai o 43,6 procenta. Skupině Volkswagen klesly v lednu registrace o 14,5 procenta, napsala agentura Reuters. Samostatné údaje za značku Škoda tisková zpráva CCFA na internetu neuvádí.
13.únor 2008