Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Zájem o osobní vozy do srpna vzrostl o osm procent

Prodeje nových osobních  aut stouply do 31. srpna o osm procent na 96.866 vozů. Poptávka po lehkých užitkových vozech se zvýšila o 9,7 procenta na 40.947 auta. Informace zveřejnil Svaz dovozců automobilů.
 
Nejprodávanější značkou v obou kategoriích byla Škoda. Její celkový prodej ale klesl o 2,5 procenta na 39.893 osobních a lehkých užitkových vozů. V kategorii osobních vozů zaznamenala pokles o 7,7 procenta na 29.656 vozů, lehká užitkové škodovky naopak vzrostly o 16,4 procenta na 10.237 kusů.
 
V kategorii osobních vozů se za Škodou umístil Ford, který zvýšil obrat o 29 procent na 6982 vozů. Třetímu Renaultu vzrostl odbyt o 18 procent na 6460 vozů. Následují Volkswagen a Citroen. Mezi lehkými užitkovými vozy patří Volkswagenu druhé místo, když zvýšil prodej o šest procent na 4403 kusů. Následuje Ford, který udal 4110 vozů, což představuje nárůst o sedm procent.
 
 
Poptávka po nákladních vozech se zvýšila zhruba o jedno procento na 7289 vozů. Nejprodávanější byl Mercedes s odbytem 1470 vozů, následuje MAN s 1213 prodanými vozidly a Iveco, které prodealo 1091 aut. Prodej autobusů do srpna vzrostl o třetinu na 702 vozidel. První příčka patří Mercedesu s 267 prodanými kusy, následuje SOR a Irisbus s odbytem 143 respektive 127 autobusů.
 
 
Kategorie motocyklů zaznamenala nárůst o osm procent na 21.732 prodaných strojů. Nejlépe se prodávaly tradiční japonské značky Yamaha (1797), Honda (1657) a Suzuki (1477).
15.září 2008