Model BLS měl pro značku Cadillac znamenat průlom v segmentu luxusních aut v Evropě. Ročně mělo jít na odbyt až 10 000 kusů, od zahájení prodeje v dubnu však bylo prodáno pouze 665 kusů.
Manažeři Cadillacu se přitom BLS rozhodli pro zdejší trh speciálně upravit. Prakticky celá limuzína se vyrábí v továrnách dceřiné společnosti Saab ve švédském Trollhättanu. Evropský je také její vnitřek, který pochází od druhé dceřiné firmy – německého Opelu. “Jediné, co je americké, je jméno,” napsal deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Slabý start Cadillacu v Evropě je zároveň jistou ránou pro plány viceprezidenta GM Boba Lutze, který chtěl z Cadillacu v Evropě vytvořit silnou značku. Doposud hrála značka velkou roli pouze na trhu v USA, což se ale nyní mělo změnit. Počet prodaných cadillaců by měl stoupnout z celkových 2500, které GM prodaly v roce 2005, na 20 000 kusů v roce 2010.
Podle informací z branže proto nyní Cadillac zvažuje, že rozšíří nabídku. Již v příštím roce by tak na trh mohl přijít nový model kombi.
Obtížný start cadillacu v Evropě by přitom mohl být varováním i pro další americké značky. Vstoupit na zdejší trh se rozhodl například i DaimlerChrysler, který měl v létě premiéru své značky Dodge. Jen v Německu se ale model Caliber od května prodal již 452krát, což vypovídá o větším úspěchu než v případě BLS.