Magazín Český autoprůmysl mění layout
16.březen 2023Aktuální vydání časopisu Český autoprůmysl, který vydává AutoSAP, přináší profily firem, rozhovory, informace z Bruselu i pohledy na automotive sektor v zahraničí.
Aktuální vydání časopisu Český autoprůmysl, který vydává AutoSAP, přináší profily firem, rozhovory, informace z Bruselu i pohledy na automotive sektor v zahraničí.
Mezi lednem a říjnem roku 2022 bylo v České republice vyrobeno 1 000 375 osobních automobilů, tj. meziročně o 11,2 % více než ve stejném období loňského roku. Milníku miliontého vozu se navíc podařilo dosáhnout o měsíc dříve, než tomu bylo v minulém i předminulém roce.
Sdružení automobilového průmyslu shrnulo 28. června na pražském Žofíně výkony minulého roku. Do výkonnosti automobilového průmyslu také v roce 2021 zasáhla pandemie covidu-19, i když tentokrát odlišně. Její následky se v silně globalizovaném odvětví projevily především ve druhé polovině roku.
Květnová produkce osobních vozidel v Česku letos poprvé překonala měsíční objemy výroby loňského roku. Nárůst výroby o 12,8 % na 120 186 vozidel znamená přiblížení na předkrizové měsíční objemy výroby, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.
Podle Sdružení automobilového průmyslu bylo v České republice bylo od začátku roku vyrobeno 361 349 osobních vozidel, tedy o pětinu méně než v minulém roce. Do objemu produkce se promítají rozkolísané dodavatelské řetězce v souvislosti s válkou na Ukrajině i pandemickou situací v Číně.
Výroba motorových vozidel v České republice v prvním čtvrtletí poklesla meziročně o 18,7 procenta na celkových 271 315 ks. Propad je daný negativním trendem produkce osobních vozidel v důsledku nedostatku některých komponentů a narušených dodavatelských řetězců způsobených ruskou invazí na Ukrajinu.
Sdružení automobilového průmyslu zveřejnilo data o výrobě vozidel za prvních 8 měsíců roku 2021: Produkce osobních vozidel v červenci a srpnu se meziročně prudce propadla. Důvodem je pokračující krize na trhu s polovodiči, kvůli jejichž nedostatku musely automobilky ŠKODA AUTO a Toyota dokonce prodloužit tradiční letní odstávky.
Evropská komise představila balíček „Fit for 55“, který rozhoduje o budoucnosti autoprůmyslu. Podle návrhů bude EU požadovat, aby emise CO2 z osobních vozidel byly od roku 2030 o 55 % nižší než v tomto roce. Od roku 2035 pak návrh počítá s nulovými emisemi, k tomuto roku by tedy měly skončit v EU prodeje nových vozidel se spalovacím motorem.
Rok od vypuknutí pandemie koronaviru se český autoprůmysl začíná dostávat opět do kondice, a to navzdory nejisté poptávce na exportních trzích i nedostatku čipů. V prvním čtvrtletí tohoto roku bylo vyrobeno 333 520 motorových vozidel, tedy meziročně o 2,7 % více. Samotná březnová výroba osobních aut se pak blíží výkonnosti předkrizových let.
Provedené šetření rozjezdu plošného testování ve firmách automobilového průmyslu potvrdilo, že firmy v oboru dokážou fungovat za takových hygienických pravidel, která brání šíření infekce SARS-CoV-2. Průměrný záchyt zaměstnanců s pozitivním testem na covid-19 je v členských firmách Sdružení automobilového průmyslu 1 %.
Britský zákaz prodejů nových aut, která nejsou alespoň plug-in hybridy, bude mít dopad i na Česko či Jihoafrickou republiku. Důvodem je fakt, že automobilový průmysl je velmi silně globalizovaný. Do Británie putuje desetina českého exportu vozidel.
Valná hromada Sdružení automobilového průmyslu ČR potvrdila 8. ledna ve funkci prezidenta Sdružení na další čtyřleté období stávajícího prezidenta Bohdana Wojnara, člena představenstva ŠKODA AUTO. Členové AutoSAPu rovněž rozhodli o složení představenstva a dozorčí rady.
Český automobilový průmysl zaznamenal v červnu 2020 mírné oživení, přesto bylo za celé 1. pololetí letošního roku vyrobeno o 32,5 % méně motorových vozidel než v roce 2019. V červnu se dařilo zejména výrobcům autobusů Iveco CR a SOR Libchavy, kteří dosáhli růstu 12,7 %.
Český automobilový průmysl zaznamenal v květnu 2020 opět výrazný pokles. Vyrobeno bylo 62 609 motorových vozidlech, tedy meziročně o 52,8 % méně. Celková čísla kopírují vývoj výroby osobních automobilů, která se i přes postupný restart trhů rozjíždí jen pozvolna.
Sdružení automobilového průmyslu vydalo tradiční přehled o výrobě motorových vozidel za období od 1. do 31. ledna 2020.
Sdružení automobilového průmyslu zveřejnilo přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 30. září 2019. Celkem 1 093 361 silničních vozidel bylo vyrobeno v Česku od ledna do konce září, to je meziročně o 0,8 % více.
Evropský automobilový průmysl vyzval 23. září Spojené království a EU, aby se vyhnuly brexitu „bez dohody“. K výzvě se připojuje také Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP).
Sdružení automobilového průmyslu vydalo tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. srpna 2019.
Sdružení automobilového průmyslu zveřejnilo 20. srpna přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. července 2019. Za sedm měsíců bylo vyrobeno celkem 838 142 motorových vozidel.
Celkem 765 590 silničních vozidel bylo vyrobeno v Česku v prvním pololetí 2019, to je o 1,3 % méně než ve stejném období loňského roku. Celkový meziroční pokles je ovlivněn mírným zpomalením výroby osobních vozidel o 1,5 % na 747 007 vyrobených kusů, oznámil AutoSAP.